• Konya30 °C
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Yeni ses kayıtları ortaya çıktı
27 Eylül 2010 Pazartesi 12:07

Yeni ses kayıtları ortaya çıktı

Hukuk skandalları devam ediyor. Türkiye gündemine yine bomba gibi düşecek olan 4 ses kaydı birden internette yayına konuldu...

Bu kez 4 ses kaydı birden internette yayınakonuldu. Ayrı ayrı olan ses kayıtlarındaki kişiler arasında Sincan Hakimi OsmanKaçmaz, Yargıtay Üyeleri Hamdi Yaver Aktan ile Fatih Arkan, Prof. Dr. ErsanŞen, 11. Ceza Dairesi Başkanı Ersan Ülker gibi isimler bulunuyor. Seskayıtlarında ilginç diyaloglar geçiyor. 

İŞTE O SES KAYITLARI

Ses kayıtlarının ilkinden, deşifre olmasına rağmen bir bir işletilen“Ergenekon sanığı Başsavcı İlhan Cihaner'i kurtarma planı”ndan Sincan HakimiOsman Kaçmaz'ın da haberdar olduğu anlaşılıyor.

Konuşanların Adalet Bakanlığı Adli Sicil ve İstatistik Genel Müdür YardımcısıORHAN SUNGUR, Ankara Hakimi HAYRİ KESKİN, Sincan Ağır Ceza Mahkemesi BaşkanıOSMAN KAÇMAZ olduğu ileri sürülüyor.

SES KAYDININ DÖKÜMÜ ŞÖYLE:

YEDİ DÜVELE KARŞI TEK BAŞINA SAVAŞIYON
 
ORHAN SUNGUR:
Vallahi bak sen sonra böyle dinleme minlemeodalarına da girdin, oraları da gördün yani…No'oluyo oralarda

HAYRİ KESKİN: Hiç bir şey yok genel müdürüm.

ORHAN SUNGUR: Bu hakimler yatsın kalksın sana dua etsin yani.Yedi düvele karşı tek başına savaşıyon.

X Bayan: ..arkadaşları diyormuş; vaay adama bak helal olsun tekbaşına savaşıyor.

HAYRİ KESKİN: Osman Reis'in yüzünden uzaylılar Türkçe öğrenmiş.Geçen hafta düştü ya… Uzaylılar Türkçe mi konuşuyo? Konuşurken mi düştü? Şuadamdan terörist olur mu arkadaşlar? Şu surata bak, melek melek.

ORHAN SUNGUR: Cihaner'in davası, Cihaner'in davası ertelendimi ?

OSMAN KAÇMAZ: Ertelendi, haftaya Cuma'ya.

ORHAN SUNGUR: Çook güzel oluyo…

ORHAN SUNGUR: …kardeşim bu davada yaa.

OSMAN KAÇMAZ: Birleştirilecek ya

ORHAN SUNGUR: Göndermiyor ama (dosyayı)

HAYRİ KESKİN: CD üzerinden birleştirecekler.

OSMAN KAÇMAZ: O dosyayı da istedi. Şeyi de istedi, bundabirleştirecekler, Bunu da birleştirecekler.

ORHAN SUNGUR: Ergenekon'un tamamını birleştirsinler.

OSMAN KAÇMAZ: İstanbul'u birleştiriyor.

ORHAN SUNGUR: Yok, Ergenekon'un tamamını buraylabirleştirsinler. Üst dereceli mahkeme, birleştirir her zaman ama baskı altında.

MAHKEME BAŞKANI “İLHAN” DİYE HİTAP ETTİ

OSMAN KAÇMAZ:
Duruşmada “evet İlhan ne diyorsun” diyor.Hemen ertesi gün başkan sanığa İlhan diye hitap etti.

ORHAN SUNGUR: Ahmet mi diyecekti?

OSMAN KAÇMAZ: Bu sefer döndü, ne dedi biliyor musunuz başkan?Sayın İlhan Cihaner evet ne söylüyorsun. Yav, İlhan demişsen devam et İlhandemeye. Sayın İlhan daha kötü. Ne demek Sayın İlhan.

ORHAN SUNGUR: Bak itiraz etmiyorum yani

OSMAN KAÇMAZ: Hüseyin Boyrazoğlu çıktı duruşmaya. (Eski AnkaraCumhuriyet Başsavcısı, 11. Ceza Dairesi Üyesi)

HAYRİ KESKİN: Şeye?

OSMAN KAÇMAZ: 11'in eee. : Eee, bir oyumuz garanti o zaman.

CEZA GENEL KURULU BAŞKANI İLE DE GÖRÜŞTÜRÜLMÜŞ

2.SES KAYDI


Erzincan Cumhuriyet Başsavcısı İlhan Cihaner hakkında Erzurum Özel Yetkili AğırCeza Mahkemesinde açılan “millete ihanet planı” ile ilgilidavanın İstanbul 11. Ağır Ceza Mahkemesi tarafından asıl dosya incelenerek,Yargıtay 11. Ceza Dairesi tarafından da sadece CD'ler üzerinden incelemeyapılarak ayrı ayrı birleştirilmesi sonucu dosya Yargıtay Ceza Genel Kurulu'nagönderilmişti.

Dosyaların Ceza Genel Kurulunca incelenmesi arefesinde sanık İlhan Cihaner'inYargıtay üyesi Fatih Arkan tarafından Yargıtay üyeleri ile görüştürülerek kulisyapıldığı ve bunun da ötesinde Yargıtay Ceza Genel Kurulu Başkanı İhsan Akçilile de görüştürüldüğü ortaya çıktı.

İnternette yayına konulan bu ses kaydında da Hamdi Yaver Aktan ile Fatih Arkanolduğu iddia edilen kişilerin sözlerinden bu anlaşılıyor.

Şimdi soru şu : Eğer sıradan bir hakim ya da savcı, davasını gördüğü bir sanığıile bu şekilde görüşseydi ne olurdu?

İŞTE KAMU VİCDANINI YARALAYAN SES KAYDININ DÖKÜMÜ:

Hamdi Yaver AKTAN:
Hata bizden kaynaklanıyor yani. Bu işiiyi götüremedik. Nasıl strateji izleyeceğimizi Sabih beyle falan.

Fatih ARKAN: Herkes adına çaba gösteren çocuk, diyetiniçekiyor şimdi.

Hamdi Yaver AKTAN: Evet yaa.

Fatih ARKAN: Biz bu uyarıları varsayım olarak size aktarmayaçalıştık. Size, başsavcıya, Ceza Kurul başkanına (Yargıtay Ceza Genel KuiruluBaşkanı İhsan Akçil), yani ben, eee görüştürdük hepsiyle.

Hamdi Yaver AKTAN: Ya dedim. Ben dedi her şeyi göze aldımdedi. Tamam madem.

Fatih ARKAN: Çok önce başladık, geliyor belli süreç yani.Herkes tavrını alsın, herkes…

YARGITAY'DA PİS KOKULAR

Yine internette yayına konulan bu ses kaydından ise; Yargıtay üyesi Hamdi YaverAktan'ın tahliye kararı vermesi halinde kendisine Yargıtay Başkanlığını teklifettiği ve Erzincan Cumhuriyet Başsavcısı İlhan Cihaner'in yargılanıp olağanüstüyöntemlerle tahliye edildiği Yargıtay 11. Ceza Dairesi'nin Başkanı ErsanÜlker'in her türlü vaade açık olduğu ileri sürülüyor.

Ses kaydındaki kişilerin, Ergenekon davası aleyhinde yaptığı açıklamalarlatanınan avukat Prof. Dr. Ersan Şen ile Şen'in avukatı bulunduğu bir kişinin 11.Ceza Dairesinde temyiz incelemesi yapılacak dosyası için konuştuğu o daireninbaşkanı Ersan Ülker olduğu iddia ediliyor.

Ersan Şen : Abi ben sizin, sizde olan (11. Ceza Dairesindeolan) bir dosyanın vekaletini aldım, dün itibariyle. 3 Haziran da murafaası(duruşma) var. Bir dilekçe hazırlayıp verecem.

Ersan Ülker
: 3 Haziran, ne o … dosyası mı ?

Ersan Şen :
Yok hayır hayır değil. Bu 5-6 defa bozmagörmüş, çokça usulden, 6. Ceza Dairesinden geçmiş gitmiş, biraz şeyi takip edenbir dosya. Yahya Murat Demirel'i takip eden bir dosya. İsim olarakhatırlarsınız, Ziraat Bankası ile Ağyar Çetinkaya. Diğer dosyayı bir miktartakip etmiş, ilginç bir dosya

Ersan Ülker :
Ziraat Bankası'nın mı?

Ersan Şen :
Ziraat Bankası.

Ersan Ülker :
Ya o konuda bir şey var deniyor, bu haftagenel kurulda da (Ceza Genel Kurulu), güzel tartışmalar yapıldı, benden çıktıya bu bankalara dair.

Ersan Şen :
Evet.

Ersan Ülker :
Tam şey yapamadım şimdi ya ama çok lehe birdurum var. Bunu siz, Bakacılar, Bankalar Birliği istiyor yani.

Ersan Şen
: Abi bizim meselede şöyle. Suç tarihi 1999gözüküyor. Ordan bu tarafa geliyor fakat çokça süreç geçirmiş, fakat işlendiğiiddia olunan tarihte 4389 yürürlükte değil. İki husus yürürlükte.

Ersan Ülker :
İşte aynı durum canım.

Ersan Şen :
Bir şekli, nüans farkı, tek bir nüans farkıvar Yahya Murat Demirel ile

Ersan Ülker :
Şey çıktı bak, onu al sen yalnız, bu genelkurul kararı tam senin dosyanı ilgilendiren konu, onu alda

Ersan Şen :
Ne zaman çıktı abi.

Ersan Ülker :
İşte bu şeyde çıktı daha

Ersan Şen :
Bizdeki sorun tabii biraz tarihler itibariyle

Ersan Ülker :
Biz onlara bakarız ya artık o konuda birnetlik…

Ersan Şen :
Ben dilekçe verecem, ben dilekçe verecem.

Ersan Ülker :
Sen ver de onu…

Ersan Şen :
Yani, Sizin yakaladığınız o ince noktayı yerelmahkeme yakalayamamış.

Ersan Ülker :
Onu inceleriz. Daha gelecek herhalde değilmi ?

Ersan Şen :
Geldi geldi. Sayın başkanım, sizinyakaladığınız ince noktayı yerel mahkeme görememiş.

Ersan Ülker :
Ona bakacağız tabii.

Ersan Şen
: Bir o bir de ikincisi şu; bilirkişi heyetikurman gerekiyor, bu teknik bir mesele. Bunda da yine onu
yapmamış. Siz gönderdiğiniz için bozmayla…

Ersan Ülker : Bakarız. Sen dilekçeni yaz da şimdi ver.

Ersan Şen : Ben kendim bizzat takip edeceğim.

Ersan Ülker : ????

Ersan Şen :
Çok uzun tutmayayım değil mi ? Kaç sayfa, ikisayfa.

Ersan Ülker : Yok ya, okunacak tarzda, bizim hani o şeyimizdende referans yaparak, hangi konuların araştırılması gerektiğini

Ersan Şen :
O Ceza Genel Kurulu kararının beniilgilendiren bir tarafı var mı ?

Ersan Ülker : Eee, onu al yani. Eee çok ilgilendiriyor. Onu alyani, sizi, bankacıları çok ilgilendiriyor. Bilmiyorum yine bunlar için geneşeye, meclise sunulan bir şey vardı.

Ersan Şen : Hiç haberim yok ondan hah haa haa.

Ersan Ülker : Çıkar çıkmaz bilmiyorum yani. Belkide şey yaa..onu takip edeceksin.

Ersan Şen : Ben nasıl dilekçe yazayım abi. Benim üç tanemeselem var. Bir tanesi bu tarih, ikincisi bilirkişi incelemesi üçüncüsü de özgürsuç bu. Yani özgür suç olması itibariyle 40/2 uygulanır diyorum. Yani

Ersan Ülker : Ya sen şeyine göre yaz, biz onu zaten şeyin, eeemerak etme yani Önceki bir bozmamız varsa, onları mutlaka biz şey yaparız.

Ersan Şen :
Peki şu, şu var mı abi sizde. bütün bankadosyalarında bilirkişi incelemesi istiyor musunuz.

Ersan Ülker : Bilirkişi incelemesi tabi şunun için istenir.Mesela kredi tahsis edildiği tarihte nedir, teminat nedir, şey nedir,karşılıyor mu krediyi. E bunları tabi bilirkişi …

Ersan Şen : Bu yok mesela bizim dosyada.

Ersan Ülker : Onlar, onları tabiî isteyeceğiz yani şey olursa.Ona bakarız Ersan, sen merak etme, şey yaparız

Ersan Şen : Bir emrin, isteğin var mı?

Ersan Ülker :
Sağol canım.

HUKUK SKANDALLARI DEVAM EDİYOR 4

YÜKSEK YARGIDA TAZMİNAT VE TAHLİYE SEVİNCİ

Yayına konulan 4. ses kaydındaki kişilerin ise Danıştay 7. Daire Üyesi ErenSonbay olduğu ileri sürülüyor. Diğer kişi ise bilinmiyor.

Ses kaydından Sonbay olduğu iddia edilen kişi, bir kısım arkadaşı ile birliktebeklemekte olduğu İlhan Cihaner'in tahliyesini haber alınca, sevincinden deliyedönerken, Yargıtay 4. Hukuk Dairesi'nin Ergenekon hakimleri aleyhindekitazminat kararını nasıl organize ettiklerini anlatıyor.

Eren Sonbay :

- Efendim Leyla'cığım, noldu duruşma, birleşti mi,

- vayyy (Gülüyor), ayyy çok teşekkür ediyorum, hııı, ayyy çok sevindim Leylaayyy bugün o kadar istedim ki orada olmak ama işte biliyorsun koşulları, çoköptüm çok çok çok çok hadi hoşça kal,

- İlhan Cihaner tahliye, tahliye oldu çocuklar

X :
Yaa

Eren Sonbay :
Ayyy evet, çok sevindim süper benim ordaolmam gerekirdi, vallahi

X :
Dosyası bulundu herhalde

Eren Sonbay:
Yok dosyayı bulmadılar, yok canım Yargıtaykararı ama Ayşe'lerin kararı nasıl
(YARGITAY 4. H.D. ‘nin Ergenekon Davalarına bakan hakimler aleyhine tazminatahükmettiği karara ilişkin olarak konuşuyorlar. HSYK, burada da bir ayak oyunuyapmış.)

X :
Hı hı

Eren Sonbay :
Biz 10 gün önceden biliyorduk onu o günheyetinde kararın verildiği akşamın hiiii

X :
İkibuçuk milyara mı hükmetmişler Eren

Eren Sonbay :
Tabi, tabi ama o üst sınır zaten mecburenama şimdi Yargıtay Genel Hukuk Kuruluna gidecek yani

X :
Bakalım orada ne olacak

Eren Sonbay:
Hiçbir şey olmaz canım yani Kurulun yapısıgayet iyi bi de bir karar yazmışlar daha şimdi gerekçesiz
karar gönderildi hemen duruşmadan sonra

X :
Anladım

Eren Sonbay :
4 kişi oturdular bir karar metni bir kararkararın bak bir metni gelecek görürsün yani

X :
Gelince bir bana ver şeyi bi bakayım

Eren Sonbay :
Tabi, tabi

X :
Ya ben de olsam yazarım AİHM kararları önlerinde çünküçok zorlanacak bir şey yok

Eren Sonbay :
Hüseyin'in eşi de süper (Emekli Danıştaykıdemli tetkik hakimi Hüseyin Çevikbaş'ın karısı olan ve
HSYK'nın son seçiminde üye seçilen Yargıtay 4. Hukuk Dairesi Üyesi AyşeÇevikbaş Tartıcı)

X :
Kimin

Eren Sonbay :
Hüseyin'in eşi, Yargıtay 4 de, özellikle dezaten diyor Suna (HSYK Üyesi Suna Türkoğlu)

X :
Hangi Hüseyin'in!

XX :
Hüseyin Çevikbaş vardı ya

Eren Sonbay :
Ayşe var ya

XX :
Onun eşi Ayşe

X :
Ayşe

XX :
Yargıtay Üyesi oldu 4.Huku'kta

X :
Onu tanıyorum

Eren Sonbay :
4.Hukuk'ta, Suna'ya (HSYK üyesi SunaTürkoğlu) dedim ki Suna dedim geçen bir hafta önce Suna
dedim yani bunu sizin bilmeniz gerekiyor yani ben bunu paylaşma izni aldımdedim yani böyle böyle dedim de biz onu Yargıtay 4. Hukuk'a onu ve dedi şeyiözellikle verildi dedi, yani onu

X :
Suna'da şişirmesin o şeyi o adamlar

Eren Sonbay :
Suna'dan değil, Kadir Abi verdi.

X :
Hayır şeyi söylüyorum hiç kendi Suna ve şimdiağlamasınlar onları oraya ben tayin etmedim özel yetkili olarak (Ergenekonsavcılarını kastediyor) ve ilk günden itibaren belliydi Adalet Bakanlığı'na 5kişi direnemiyorsa yuh olsun onlara

Eren Sonbay
: Tabi, tabi onlar farklı şeyler

X :
Yuh olsun

Eren Sonbay :
Tabiki, tabiki

X : Özel yetkiliyi ben atamadım, yani bu bilinen bir şeydi

Eren Sonbay : Ama haklarını vermek gerekir.

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Senin Şehrin, Senin Siten
  • 1,4 milyar liralık buğday israf ediliyor
  • Konya'da 22 milyonluk büyük vurgun!
  • Yolcu otobüsü "sünnet arabası" oldu
  • Rus medyası: Ankara SSCB'nin mirasına kafayı taktı
  • Konya, en fazla senedin protesto edildiği iller arasında

Tüm Hakları Saklıdır © 2013-2015 Haber Konya | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : +90 332 351 66 50 | Yazılım: CM Bilişim - Tasarım: INVIVA