• Konya14 °C
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Rezalet diz boyu
09 Mart 2014 Pazar 07:29

Rezalet diz boyu

Erdoğan'ın 'Obama'dan Gülen'in iadesini istedim, mesajı aldı' açıklamasını yalanlamaya çalışan cemaat ve Doğan medyası asparagas haberlere imza attı.

Hükümete yönelik 17 Aralık darbe girişimiyle birlikte Pensilvanya'nın yürüttüğü ses kayıtları ve yalan haber kampanyasına İsrail üzerinden bir yenisi daha eklendi.

8 Mart gecesi saat 01.00 civarında Vatan Gazetesi Washington muhabiri İlhan Tanır, kişisel Twitter hesabından, Beyaz Saray'ın Başbakan Erdoğan ve ABD Başkanı Obama görüşmesinde Fethullah Gülen ile ilgili olarak 'mesaj alındı' ifadesinin gerçek olmadığını iddia etti. Tanır, iddiasını ABD'li üst düzey bir yetkiliye dayandırdı. Bu asparagas haber dünkü sitelerde kısa sürede yayıldı.

Yalan furyası Tanır'ın, Beyaz Saray'dan bir yetkilinin kendisine elektronik posta yoluyla Erdoğan'ın Obama'ya atfettiği sözün gerçek olmadığına yönelik açıklama yaptığını duyurmasıyla başladı.

RESMİ AÇIKLAMA KILIFI

Tanır, haberi serbest muhabirliğini yaptığı Vatan gazetesine gönderdi ancak gazete haberi güvenilir bulmadığı için kullanmadı. Tanır bunun üzerine açıklamayı kendi blogunda paylaştı. Zaman gazetesi başta olmak üzere Gülen yanlısı pek çok gazete Tanır'ın blogundan aldığı yalan haberi resmi açıklama gibi yaymaya başladı.

Doğan Haber Ajansı (DHA) ise 8 Mart sabahı geçtiği haberde aynı iddiayı gündeme getirdi ve ABD merkezli İsrail lobi kuruluşu İsrail Projesi'nin (The Israel Project) bu bilgiyi Beyaz Saray'dan aldığını yazdı. DHA'nın, kaynak olarak 'açıklamanın açıklaması'nı göstermesi tartışma konusu oldu.

LOBİ KURULUŞU RESMİ AÇIKLAMA YAPMADI

ABD'de İsrail lehine lobi faaliyetlerinin özellikle basın ve halkla ilişkiler ayağını yürüten İsrail Projesi isimli kurumun internet sitesinde ise böyle bir açıklama yer almadı. . Doğan medyası, kurumun günlük haber bülteninde Beyaz Saray'ın böyle bir açıklama yaptığına dair haber geçtiğini yazdı. Ancak kurum günlük haber bülteninden en son 3 Mart tarihinde Ukrayna ile ilgili bir haber paylaştı. Sonrasında da haber girişi olmadı.

MANŞET OLMUŞTU

Hürriyet gazetesinin internet sitesi ise DHA kaynaklı haberi, Tolga Tanış'ın imzasıyla manşetten verdi. Ancak haberde İsrail Projesi ismi zikredilmedi. Hürriyet daha sonra manşeti geri çekerek sadece DHA haberini imzasız olarak kullanmakla yetindi. Tolga Tanış imzalı ve kaynak belirtilmeyen habere ise sadece Hurriyet Daily News sitesinde yer verdi. Zaman gazetesi de aynı yalan haberi, İlhan Tanır'a Beyaz Saray'dan resmi bir yetkiliden geldiği iddia edilen elektronik postayı kaynak göstererek, İhsan Denli imzasıyla verdi. Bu haberi peşpeşe CNN Türk, Hürriyet, Zaman, Hürriyet Daily News ve Today's Zaman gazetelerinin görmesi Doğan ve Gülen grubu arasındaki dayanışmayı gözler önüne serdi.

YABANCI BASIN DA HABERİ KULLANDI

Washington merkezli McClatchyDC isimli haber sitesi de aynı yalan haberi kullandı. Roy Gutman Beyaz Saray'ın ivedi açıklama yaptığı yalanını uydurdu. Ancak McClatchyDC muhabiri Gutman'ın İstanbul'da ikamet ediyor olması, İlhan Tanır'ın şaibeli kaynağını kullandıkları şüphesini uyandırdı

Kendi gazetesi bile inanmadı

Vatan gazetesine serbest muhabirlik yapan İlhan Tanır'ın asparagas haberini Vatan gazetesi kullanmadı. Zaman gazetesinin ise haberi 'İhsan Denli, Washington' imzasıyla yayınlaması dikkat çekti. Gün içinde Twitter yazışmalarında DHA'nın aynı haberde İsrailli lobi kuruluşunu kaynak göstermesi ise Tanır'ın tepkisine neden oldu. Beyaz Saray'dan yapıldığı iddia edilen açıklamaya dair Tanır'ın 2 cümlelik tercümesinden başka bir delil olmadı.

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Senin Şehrin, Senin Siten
  • FETÖ'nün kritik isimlerine Konya merkezli 27 ilde operasyon!
  • Konya'da trafik kazası: 1 ölü
  • Konya'da FETÖ/PDY operasyonu: 10 gözaltı
  • Kamuda 4 bin 970 ek kadro açıldı
  • Türkiye'den NATO'ya rest!

Tüm Hakları Saklıdır © 2013-2015 Haber Konya | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : +90 332 351 66 50 | Yazılım: CM Bilişim - Tasarım: INVIVA