• Konya18 °C
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
İbn-i Arabî anıldı
07 Kasım 2012 Çarşamba 14:57

İbn-i Arabî anıldı

Konya Aydınlar Ocağında İbn-i Arabîyi anlatan yazar Kâzım Öztürk, İbn-i Arabînin bütün çabası varlığın anlamını bilen insan-ı kâmil yetiştirmektir dedi.
Konya Aydınlar Ocağı’nın Salı Sohbetleri’nde, “Vefat Yıldönümünde (10 Kasım 1240) Muhyiddîn İbn-i Arabî” başlıklı sohbetinde “İbn-i Arabî, Selçuklu Sultanı 1. Alâeddin Keykubad döneminde Konya’ya gelerek büyük kabul görmüş, kindisine sultan tarafından para ve konak tahsis edilerek Şeyh Sadreddîn-i Konevî’nin annesiyle evlenerek büyük eserler yazmıştır” diyen araştırmacı-yazar Kâzım Öztürk, Vahdet-i Vücud’u iyi anlamak için onu sistematik hale getiren Konevî’nin eserlerini iyi okumak gerektiğine işaret etti.
Sille Kültür Evi’nde gerçekleştirilen sohbette, “İbn-i Arabî’nin Evrensel Mesajları” adlı kitabından yola çıkarak Muhyiddîn-i Arabî’nin hayatından kesitler sunan Kâzım Öztürk, İbn-i Arabî Hazretleri’nin tasavvuf anlayışı ile tasavvufa bakışı, varlık anlayışı ile kelâm, kelimetûllah ve evrensel mesajları üzerinde durdu. “İbn-i Arabî, tasavvuf deyince ilk akla gelen isimlerden biri olmakla birlikte, en fazla eleştirilen mutasavvıfların da başında gelir” diyen Öztürk, “İbn-i Arabî’nin bütün çabası varlığın anlamını bilen insan-ı kâmil yetiştirmektir. Zira insan-ı kâmil meselesi, klasik manada bir tasavvuf meselesi olmanın ötesinde, Müslüman dünya için hayat memat meselesidir. Bugün İslâm dünyası üzerinde emelleri olan emperyalist çevrelerin temel amacı, Müslümanların kâmil insan yetiştirmelerini her çeşit yollarla engellemektir” şeklinde görüş belirtti. Muhyiddîn-i Arabî’nin anlaşılması zor bir mutasavvıf olduğunu ve bu sebeple üzerine pek çok eleştiri çektiğini kaydeden Öztürk, şiirlerle süslediği konuşmasında “Tasavvuf, ten tılsımını isim anahtarıyla açmaktır” diyerek İbn-i Arabî’nin Vahdet-i Vücud felsefesiyle ilgili olarak şunları söyledi: Vahdet-i Vücud, “Varlığın Birliği”dir. Allah’ın varlığından başka bir varlığın olmadığını ifade etmektir. Allah tek’dir ve bir’dir.”
Mevlâna Hazretleri ile Yunus Emre’nin de “Vahdet-i Vücud” felfesine inandıklarını belirten Öztürk, asıl maksadın “Mükemmel Müslüman” yetiştirmek olduğuna işaret etti. İbn-i Arabî’nin uykuyu “Geçici olan bu dünyada yaşamaktır” şeklinde tanımlayarak uyanıklığı da; “Ebedi âlem olan Ahiret’te uyanmaktır” şeklinde tarif ettiğine dikkat çeken Öztürk, İbn-i Arabî’nin sevgi konusundaki görüşlerini dile getirirken “Âlem sevgi üzerine var olmuştur” diyen İbn-i Arabî’de, “Sevgili de bir’dir. Bu sebeple İbn-i Arabî; “Benim dinim sevgi dinidir. Ben sevgi kıblesine yöneldim” demiştir” sözlerine yer verdi. Kitabında Vahdet-i Vücud ile Vahdet-i Şuud felsefelerine yer vererek bütünleştirici olma yolundaki görüşlere yer verdiğini aktaran Öztürk, sözlerine, Muhyiddîn-i Arabî’nin şu evrensel mesajlarıyla son verdi.
“Kelime-i Tevhid’i kabul eden bir kimseye asla düşmanlık etme. Kimsenin isteğini geri çevirme. İnfakta bulunacağın zaman güler yüzlü ol ve sevgiyle muamele et. Allah’ın hukukuna riayet et. Herkese hakkını ver. Hak yeme, haksızlık etme gayr-ı müslim olsa da. Allah seni topraktan yarattı. Öyleyse toprak üzerinde yürürken böbürlenme. Yardımcılarına yediğinden yedir, giydiğinden giydir. Hadiselerden ibret al. Zenginlere bakıp kendini sıkıntıya sokma. Gizli konuşmaları dinleme. Kimsenin ayıplarını araştırma. Günahta ısrar etme.”
 
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Senin Şehrin, Senin Siten
  • Bağırsak ve mide ağrılarından safra kesesi alındı
  • Hayır çıkarsa istifa edecek mi? Bahçeli'den cevap!
  • Saate dikkat! Kafa karışıklığı yaşanıyor
  • Yahyalı cemaatinden referandum açıklaması
  • DHA'nın Galatasaray muhabirinden FETÖ propagandası

Tüm Hakları Saklıdır © 2013-2015 Haber Konya | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : +90 332 351 66 50 | Yazılım: CM Bilişim - Tasarım: INVIVA