• Konya28 °C
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Görmez: Haberlerin aslı astarı yok
14 Aralık 2014 Pazar 17:52

Görmez: Haberlerin aslı astarı yok

Diyanet İşleri Başkanı Görmez, 1 milyon dolarlık makam aracı alındığı iddiasına dair, "Kayıtlarımızda mevcut. Gerçek rakam söyledikleri rakamın üçte birinden bile aşağıdadır. Yapılan haberlerin aslı astarı yok" dedi.

Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez, "1 milyon dolarlık makam aracı alındığı" iddialarına ilişkin, "Tüm kayıtlarımızda mevcut. Gerçek rakam, söyledikleri rakamın üçte birinden bile aşağıdadır. Böyle olduğu halde haksız saldırıda bulunmak doğru değil" dedi.

Görmez AA muhabirine yaptığı açıklamada, makam aracı üzerinden 2 gündür hem başkanlık hem de Diyanet Vakfı'na çok ağır bir saldırı yapıldığını söyledi.

Bundan dolayı çok üzüntülü olduğunu dile getiren Görmez, "Asıl üzüntü duyduğum ise bunun bir ahlak ve fazilet  mücadelesi gibi gösterilmesi. Halbuki, yalan ve iftira ile hiçbir zaman ahlak ve fazilet mücadelesi verilmez. Yazılanların hepsi yalan ve iftiradan ibarettir. Önce 7 kıtada insanlığa hizmet eden vakfımız hedefe konuldu. Bir din kurumuna, hayır kurumuna yapılacak en büyük iftira yapıldı. 'Camilerde toplanan para ile başkanlığa makam aracı alındı' gibi hiçbir aklın, vicdanın, inancın kabul etmeyeceği bir saldırı yapıldı. Arkasından, bunun yalan olduğu ortaya çıktı" diye konuştu.

Görmez, haberi yapanların kendisini arayıp, "araştırmadan bu haberi yaptıklarını ve bundan dolayı üzgün olduklarını" söylediğini aktararak, şöyle devam etti:

"Ancak yalan habere devam edildi. Diyanet İşleri Başkanı'na yapılan özür milletten esirgendi. 2. gün yalan başka bir şekle dönüştü. Bu sefer, 'Diyanet İşleri Başkanı'na bütçe üzerinden 1 milyon dolarlık makam aracı alındı' diye iftira edildi. Bu da doğru değil. Tüm kayıtlarımızda mevcut. Gerçek rakam, söyledikleri rakamın üçte birinden bile aşağıdadır. Böyle olduğu halde haksız saldırıda bulunmak doğru değil. 'Böyle bir makama böyle bir araç uygun görmüyoruz' deseler, elbette takdir onların ancak 2 gündür yapılan haberlerin aslı, astarı yok. Bütün kayıtlar mevcut. Olay, rutin olarak 2013'ten itibaren başkanlığımıza tahsis edilmek üzere çalışmaları yapılan bir araçtan ibarettir. Kaldı ki defalarca yolda kaldık. Geldiler bana, 'zırhlı araç almam gerektiğini' söylediler. Ben de 'Cübbe ve sarıktan daha güzel zırh mı olur?' dedim. Onu da kabul etmedim. Bu haberi üretenleri, buna dayanarak yazı yazanları hem başkanlığımızdan hem vakfımızdan hem de halkımızdan özür dilemeye davet ediyorum."

Bu arada konuyla ilgili Diyanet İşleri Başkanlığından yapılan açıklamada, başkanlığa 2006'da alınan makam aracının yoğun faaliyet temposu nedeniyle zamanla yıprandığı ve aynı zamanda 2010'da bakım esnasında üzerine vinç düşmesi sonucu hasarın artarak, zaman zaman yolda kaldığı ve hizmette aksamalara neden olduğu belirtildi.

"Araç 322 bin liraya alındı"

Aynı yıl teklif edilmesine rağmen bunun kabul edilmediği kaydedilen açıklamaya şöyle devam edildi:

"Ancak mevcut aracın bakım masraflarını artmış ve sık sık parça değişimini gerekli kılacak derecedeki aksaklıkların, hizmetin yürütülmesinde olumsuz etki etmesi nedeniyle 2013'te yeni bir araç temini için gerekli usul işlemleri başlatılmıştır. Bu doğrultuda, 2014 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu'nda başkanlığımıza binek otomobil tahsisine izin verilmiştir. Kanunda, satın alınacak araçların bedellerini tespit etmeye Maliye Bakanlığının yetkili olduğu hükmü bulunduğundan, bütçeyle tahsis edilen ödenekten 350 bin liranın başkanlık makamına tahsis edilerek, otomobil için kullanmak üzere Maliye Bakanlığından izin talep edilmiş, bakanlık da bunu yerinde bularak, izin vermiştir. Bununla birlikte izin doğrultusunda, söz konusu aracın satın alma bedeli 322 bin lira olarak gerçekleşmiştir. Satın alma işlemleriyle ilgili her türlü ihale ve prosedür Devlet Malzeme Ofisi tarafından icra edilmiş, satın alma 16 Kasım 2014'te tamamlanmıştır."

Açıklamada, söz konusu haberin Hürriyet Gazetesi tarafından yapıldığı anımsatılarak, "Gazetenin Ankara temsilcisi Deniz Zeyrek ve Genel Yayın Yönetmeni Sedat Ergin başkanımızı arayarak, haberi tahkik ettirmeden verdikleri için özür dilemişlerdir" denildi.

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Senin Şehrin, Senin Siten
  • Milli buğdaya 4 yeni çeşit ekleniyor
  • Konyalı şirketin hacker'la imtihanı
  • Yükselen Mahalle konağına kavuşuyor
  • Görme engellilerin "gözü" olacak yelek tasarladı
  • Otomobil traktörle çarpıştı: 1 yaralı

Tüm Hakları Saklıdır © 2013-2015 Haber Konya | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : +90 332 351 66 50 | Yazılım: CM Bilişim - Tasarım: INVIVA